Головна | Реєстрація | Вхід | RSS |
ДНЗ "Малятко" Лютенської сільської ради |
|
ГАДЯЦЬКИЙ НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇПЕДАГОГІЧНИМ ПРАЦІВНИКАМ ЗДО ЩОДО ПЛАНУВАННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ З ДІТЬМИ у 2019-2020 навчальному році
Відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році»від 02.07.2019 №1/9-419 планування освітньої роботи є обов’язковим елементом щоденної роботи педагога, адже забезпечує системність, послідовність та комплексність в організації діяльності з дітьми. Примірна інструкція з діловодства у дошкільних навчальних закладах, затверджена наказом МОН України від 01.10.2012 за № 1059 визначає план роботи вихователя обов’язковим документом, за формування та зберігання якого відповідає педагог закладу дошкільної освіти, втім не обмежує і не нав’язує йому шаблонних розробок перспективних та календарних планів. Педагог має право вибору найбільш ефективної та зручної для нього моделі та форми планування, як інструменту організації освітньої діяльності. В одному закладі може бути кілька видів і форм планування. Вихователі кожної групи мають змогу обирати найприйнятнішу для себе. Відповідно до листа МОН України «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах» від 03.07.2009 №1/9-455 робота педагогічних працівників регламентується календарним планом, який є основним для вихователів, і може складатися на місяць або 1-2 тижні, або 1 чи декілька днів і затверджується педагогічною радою, враховуючи досвід вихователів, обізнаність з вимогами Програм, основними тенденціями розвитку освіти, інноваційними технологіями. При плануванні необхідно враховувати загальні тенденції , які визначають пріоритети подальшого розвитку та оптимізації освітньої роботи з дошкільниками:
Під час планування важливо дотримуватись таких принципів:
Перспективно-календарне планування включає в себе:
Перспективний план роботи включає в себе комплекс фізкультурно-оздоровчих заходів на свіжому повітрі під час прогулянки(комплекси фізичних вправ, вправ та ігор спортивного характеру), прогулянки-походи за межі дошкільного закладу, «доріжки -перешкоди» (зі схемами маршрутів та переліком можливих видів дитячої діяльності), фізкультурні хвилинки та фізкультурні паузи. Планування освітньої роботи з дітьми може бути довільним(сітки, текстова або комбінована) і складається по-різному(лист МОН України «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах» від 03.07.2009р. №1/9-455):
Враховуючи те, що освітній процес має сприяти формуванню в дітей цілісної, реалістичної картини світу, основ світогляду, та потребує інтегрованого підходу в організації діяльності з дітьми, то найефективнішими моделями планування є блочно-тематичне та методичний конструктор, які забезпечують міжпредметні та внутрішньо предметні зв’язки. Згідно з вимогами Програм, освітній процес у ЗДО – це цілісний процес взаємодії дорослих і дітей, носить особистісно -орієнтований характер. Він спрямований на досягнення соціально-значущих результатів –набуттю життєвої компетентності, розвитку базових якостей особистості в різних видах діяльності. План роботи має включати: спостереження, ігрову, трудову діяльність, заняття(групові, індивідуальні, парні та міні-заняття), самостійну діяльність дітей, форми взаємодії з батьками, ігрові і проблемно-навчальні ситуації, інформаційно-комунікаційні та комунікативні технології, проектну діяльність, дослідницьку діяльність, гурткову роботу. Необхідно так проектувати діяльність дітей, щоб вони не лише набували та розширювали свої знання, а й ставали більш уважними один до одного, до дітей іншого віку, до дорослих. Річ не в тому, щоб повністю відмовитись від традиційних форм освітньої діяльності, вони доречні на певному етапі пізнавальної діяльності, але не мають бути схожими на шкільні форми навчання. Таку звичну та зрозумілу для багатьох педагогів форму роботи як «заняття», слід розглядати як зайнятість дитини протягом реального часу з наданням пріоритету спілкуванню, обговоренню, спостереженню, творчій самостійній діяльності. Максимальна кількість занять у першій половині дня в молодшій та середніх групах не перевищує двох, у старшій – трьох організованих навчальних занять. У різновікових групах тривалість навчальних занять необхідно диференціювати, орієнтуючись на вік кожної дитини. У середині та наприкінці занять, що потребують високого інтелектуального напруження чи статичної пози дітей, необхідно проводити фізкультурні хвилинки.
Якщо людина загадує на рік – вона сіє хліб. Якщо людина загадує на десятиріччя – вона саджає дерево. Якщо людина загадує на віки – вона виховує дітей. Методична робота в нашому дитячому садочку – це комплексний процес, у ході якого здійснюється практичне навчання педагогічних працівників ефективним формам і методам роботи з дітьми. Методична робота з педагогічними кадрами проводиться на високому рівні, використовуються різноманітні форми роботи з вихователями з метою підвищення їх педагогічної майстерності.Правило кожного педагога — з перших хвилин перебування дитини в дошкільному закладі оточити її увагою, теплом, цінувати її уподобання, прагнення.Погоджено Начальник відділу освіти гадяцької райдержадміністрації Гулей І.В._____
Погоджено Голова Лютенської сільської ради Захлистенко О.О.____________
Основні заходи щодо виконання Плану розвитку дошкільної освіти В ДНЗ «Малятко» с. Лютенька на 2016-2020 роки
3.Організаційна робота для створення належних умов виховання, навчання та оздоровлення дітей.
План розвитку Лютенського дошкільного навчального закладу «Малятко» с. Лютенька на 2016-2020 роки. Паспорт плану: Назва: «План розвитку Лютенського дошкільного навчального закладу «Малятко» на 2016-2020 роки.» Замовник плану: відділ освіти гадяцької районної державної адміністрації полтавської області. Виконавець: трудовий колектив ДНЗ «Малятко». Управління планом: координаційна рада ДНЗ «Малятко». Склад координаційної ради: Хоменко С.О. завідуюча,голова ради; Приходько О.І. вихователь. Член ради; Кірна І.М. , голова батьківського комітету. Член ради. Контроль реалізації плану:здійснює відділ освіти гадяцької районної державної адміністрації Полтавської області та координаційна рада ДНЗ «Малятко». Звітність про виконання плану: адміністрація ДНЗ щорічно звітує про виконання плану перед відділом освіти, трудовим колективом. Батьками. Строки реалізації : протягом шести років. Початок реалізації плану: вересень 2016 року. Закінчення:травень 2020 року. Нормативно-правове забезпечення плану:даний план ґрунтується на Конституції України. Законах України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу, «Конвенції про права дитини», «Про охорону дитинства», Базового компоненту дошкільної освіти в Україні,програмі розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», парціальної програми з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі «Грайлик», програмі Впевнений Старт»,Статуті ДНЗ «Малятко», положені про дошкільний навчальний заклад та інших нормативних документах, які визначають правові.організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку системи дошкільної освіти,що забезпечує розвиток, виховання, навчання дитини,основана на поєднанні сімейного та суспільного виховання,досягненнях вітчизняної науки,надбаннях світового педагогічного досвіду,сприяє формуванню цінностей демократичного правового суспільства в Україні. План розвитку ДНЗ «Малятко» обумовлений рядом причин: -необхідністю прогнозування забезпечення розвитку ДНЗ відповідно до зрослих освітніх запитів населення; -необхідністю удосконалення патронату тих дітей ,які не можуть відвідувати загальноосвітні групи по причині складних захворювань і сприянню їх інтеграції у середовище однолітків; - необхідність постійного поліпшення системи соціального та правового захисту учасників навчально- виховного процесу в ДНЗ; -недостатньою організацією науково- методичного забезпечення дошкільної освіти, впровадження в практику досягнень науки,новітніх педагогічних та інформаційно-комунікативних технологій; -дефіцитом фінансових ресурсів, необхідних для розвитку дошкільної освіти. Мета плану. Створення стабільного ,здоров′язберігаючого. Безпечного ,динамічного дошкільного закладу з компетентним, високопрофесійним, креативним колективом , який міцно займає лідерські позиції на ринку освітніх послуг, завданням якого є виховання здорової дитини на основі індивідуально-компетентнісної освіти.Для цього необхідно: 1.Забезпечити творче і максимальне виконання вказаних вище законів України та нормативних документів, які стосуються роботи ДНЗ. 2. Спланувати систему стратегічних управлінських, методичних. Педагогічних та матеріально-технічних дій. Направлених на підвищення якості реалізації програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», парціальних програм, програми «Впевнений Старт». 3.Спираючись на ампліфікацій ні можливості дітей ДНЗ»Малятко» забезпечити гармонійний розвиток. Збереження і зміцнення фізичного, психічного,соціального здоров′я. 4.Створити умови для здобуття якісної дошкільної освіти в умовах ДНЗ. В повному об′ємі вирішити проблему обов′язковості дошкільної освіти п′ятирічних дітей. 5.Забезпечити розвиток дошкільного навчального закладу на основі модернізації освітньо-виховного процесу; 6.Забезпечити зміцнення та розвиток матеріально-технічної бази ДНЗ. 7.Забезпечити активне залучення батьків до освітньо-виховного процесу. Завдання плану: 1.Визначення стратегії та практичних заходів щодо підтримки і розвитку дошкільної освіти в ДНЗ «Малятко». 2. Створення сприятливих умов для функціонування та розвитку дошкільного навчального закладу: - забезпечення належних фінансово-економічних та матеріальних умов для розвитку ДНЗ; - збереження та зміцнення фізичного, психічного, соціального здоров′я дітей, їх гармонійного розвитку . - формування навичок здорового способу життя. 3.Забезпечення моніторингового сервісу. 4. Здійснення дошкільної освіти шляхом створення оптимальних умов для самовизначення, саморозвитку та самореалізації дошкільників; 5.Сприяння підвищенню ролі сім′ї у вихованні дитини. 6. Удосконалення рівня соціального захисту дітей. 7. Забезпечення прав дитини на якісну освіту. 8. Програмно- методичне забезпечення діяльності ДНЗ. 9.Створення умов для всебічного розвитку здорової дитини , Засвоєння дошкільником різних типів діяльності з метою його саморозвитку, самовизначення та самореалізації у формуванні особистісної життєвої позиції. 10.Створення сприятливих умов для самоудосконалення та самореалізації педагогічних працівників. 12.Забезпечення постійної , ефективної і раціональної співпраці з педагогічним колективом Лютенської ЗОШ . Етапи реалізації плану: 1.Підготовчий(1 половина 2016 р.) Виявлення перспективних напрямків розвитку ДНЗ та моделювання його нового якісного стану в умовах модернізації освіти України. Створення умов для визначення основних ідей програми розвитку, обміркування протиріч і передумов розвиткуДНЗ «Малятко». 2.Концептуальний(2 половина 2016 р.) Безпосередній початок реалізації плану, приведення основних компонентів освітнього процесу у відповідність з характеристиками «Плану розвитку ДНЗ «Малятко» на 2016-2020 роки.» 3.Основний етап реалізації Плану.(2017-2019 н.р.) Перехід ДНЗ на новий якісний стан. Подолання невідповідностей основним завданням Плану і реформування компонентів, які мають відхилення від норм, заданих «Планом розвитку ДНЗ «Малятко» на 2016-2020 н.р.) 4. Завершальний (аналітико-корекційний) (2019-2020 н.р.) Аналіз досягнутих результатів і визначення перспектив подальшого розвитку ДНЗ. Фіксація створених прицендентів освітньої політики та їхнє закріплення в локальних нормативних актах ДНЗ. Підведення підсумків. Аналіз і рефлексія статусу ДНЗ в соціумі села. Самовизначення педагогічного колективу по відношенню до подальшого розвитку дошкільного закладу. Концепція сучасного дошкільного навчального закладу «Малятко» Виходячи з того ,що сьогоденний ДНЗ повинен працювати на випередження і стати гарантом гармонійного розвитку дітей , планові заходи направлені на:
оточуючих, формування навичок здорового способу життя ;
Джерела та обсяги фінансування Плану:
-бюджетні кошти, розмір яких на кожний окремий рік розглядається у встановленому законом порядку; -інші джерела фінансування не заборонені чинним законодавством (благодійні добровільні внески батьків, спонсорські кошти). Очікувані результати: 1.Здобуття дітьми якісної дошкільної освіти . 2.Створення оптимальних умов для комплексного впливу на формування компетентної особистості дошкільника на основі індивідуалізації розвитку, навчання та виховання дитини. 3.Підвищення якості навчально-виховного процесу, організації роботи ДНЗ щодо збереження і зміцнення психічного і фізичного здоров′я дітей дошкільного віку, піднесення якісних показників здоров′я вихованців. 4. Створення умов для максимальної самореалізації працівників ДНЗ. 5.Приведення матеріально- технічної бази у відповідність до нормативних вимог, забезпечення ДНЗ сучасним обладнанням, навчально-методичними матеріалами. 6.Забезпечення наступності в роботі ДНЗ «Малятко» та Лютенської ЗОШ. Виконання Плану має забезпечити: Державний стандарт дошкільної освіти в ДНЗ «Малятко» визначений змістом програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», Базовим компонентом дошкільної освіти і коментарем до нього, програмою «Впевнений старт». Резюме ДНЗ «Малятко»: Дошкільний навчальний заклад «Малятко» знаходиться за адресою : с. Лютенька пров. Шевченка 14, Полтавська область, Гадяцький район, Україна. Телефон для зв′язку: 53-6-31. Навчальний заклад ясла-садок «Малятко» відкритий у 1965 році. В його стінах працювали 1 група для дітей дошкільного віку. В дошкільному навчальному закладі виховується 18 дітей. Про комфортне перебування дітей у ДНЗ, раціональне і збалансоване харчування піклуються 6 працівників. Дошкільний заклад укомплектований кадрами відповідно вимог наказу МОН №118 від 24.02.2005 рік. Всього в ДНЗ працює 3 педагоги, з них вищу освіту мають 1. Середню спеціальну 2 осіб. Шляхи і способи реалізації Плану:
Адміністративний склад ДНЗ «Малятко»: Завідуюча: Хоменко С.О. Вихователь: Приходько О.І. Рік атестації: 2014 рік. Наслідки атестації : атестований Характеристика вихованців: Проектна потужність ДНЗ-15 дітей Фактичний списковий склад дітей в ДНЗ на 01 вересня
Кількість вікових груп: 1-різновікова. Віковий склад вихованців:
|